بوستانهای معروف در مشهد
نوشته شده توسط : تینا

بوستانهای معروف در مشهد

 

بوستان حجاب یا بانوان در مشهد در زمینی به مساحت 120000 مترمربع در شمال شهر مشهد در فاصله حدودا 360 متری شرق بلوار خیام واقع شده است که در فاصله 450متری شمال این زمین کمربندی 100 متری موسوم به فجر واقع شده است . ضلع جنوبی این زمین نیز به خیابان 35 متری حمزه محدود می شود .طراحی این بوستان با این دیدگاه که فضایی مناسب ویژه بانوان احداث گردد که علاوه بر جنبه تفریحی و گردشی و گذراندن اوقات فراغت مسافران تور مشهد مهر 94 در داخل مجموعه کاربری هایی که اولا مکمل این فضاها بوده و ثانیا باعث جاذبه بیشتر شود صورت گرفته است .

 

بوستان پردیس قائم در مشهد با مساحت 167766 درشمال مشهد در ابتدای جاده قدیم قوچان واقع شده و از جنوب به بلوار صد متری قائم و از شمال به شهرک امام هادی و از شرق به بلوار توس و از غرب به باغ آستان قدس رضوی محدود است . بوستان پردیس قائم به انواع گونه های گیاهی از قبیل اقاقیای معمولی و چتری ، عرعر، راش، افرا، صنوبر ، چنار و انواع سرو، کاتالیپا ، زیتون، تلخ ، کاج ، یوکا ، ترون ، پیراکانتا ، رزهای معمولی و هفت رنگ ، گل ناز و دیگر گل ها مزین شده است. این پارک با امکانات مختلف برای مسافرین تور مشهد پاییز 94 از قبیل اتاق های نگهبانی و اداری و تأسیسات بهداشتی و سکوهای آبخوری و فضای سبز و گلکاری های زینت یافته و معابر جدول کشی شده ، مکانی مناسب برای استفاده شهروندان می باشد. با توجه به وسعت و موقعیت و طرح های دردست اجرای سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ، این پارک درآینده به عنوان یکی از مهمترین پارک های شهر مشهد مورد استفاده بیشتر زائران تور مشهد و ساکنان مشهد قرار خواهد گرفت.از دیگر امکانات این پارک ساختمان موزه ایرانی ، اتاق بازی های کامپیوتری و چهار آلاچیق ، سه بوفه و آبنهای آبشار مانند و موزیکال و خطی است.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: بوستانهای معروف در مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: